اعلامیه مطبوعاتی وزار فواید عامه به مناسبت روز بیرق ملی

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۴۰۰/۵/۷ - ۱۵:۳۸
اعلامیه مطبوعاتی وزار فواید عامه به مناسبت روز بیرق ملی

بیرق ملی افغانستان سمبول آزادی، هویت ملی و نشان دهنده‌ی ملت متحد است و بخاطر همین ارزش های معنون آن هفتم ثور را به نام روز بیرق ملی مسمی نموده اند.

در ماده ۱۹ قانون اساسی افغانستان در رابطه به بیرق ملی چنین تذکر رفته است: بیــــــرق افغانــــستان مــــركب اســـت از: ســــه قطعــــه با رنگهـای سـیاه، سـرخ و ســـبز كــه بـــه صــورت عمــــــودی، بــــه انــــدازه هـــای مســـاوی، از چــــــپ بـــه راســت، در كنــار هــــــم واقــــــع شــده، عــرض هــر رنــگ برابــر نصــف طــول آن اســـــت و در وســـــط آن نشـــــان ملـــــی افغانستان قرار دارد.

نشــــان ملــــی افغانســــتان عبــــارت از محـــراب و منـــــبر بــه رنــگ ســفید مــی بـــاشـد كه در دو گـوشـــه آن دو بیـرق و در وســــط آن در قســــمت فـوقــانـــــی، كلمــــه مبــــارك لا الــــــه الا االله محمــــد رســــــــول االله و االله اكبـــــــــــر و اشـــــــعۀ خـــورشیــــــد در حال طلــــــــوع و در قــــــسمت تحتـــــانی آن تـــــاریخ ١٢٩٨هجــری شمســـی و كلمـه افغانـــستان، جــا داشته و از دو طرف با خوشه هـای گندم احاطه شده است.

وزارت فواید عامه تحت اعزاز بیرق ملی برای آبادی و بازسازی افغانستان متعهد است و با اعمار و ساختمان شاهراه و سرک‌های معیاری در قسمت اتصال منطقوی و مبدل شدن افغانستان به چهار راه ترانزیت منطقوی تلاش می نماید.

رهبری وزارت فواید عامه آرزو دارد تا بیرق ملی کشور همیشه در اهتزار بوده و برای اتحاد، همدلی و یک‌پارچگی مردم افغانستان تحت چتر آن دعا می نمایند.

10 months 3 weeks ago

.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۸:۳۴
Background image

وضعیت عمومی شاهراه و سرک‌های کشور

شاهراه سالنگ‌ها؛ امروز در سالنگ ها هوا ابری است، در سالنگ جنوبی احتمال بارش باران و در سالنگ شمالی احتمال بارش برف می برود و ساحه تونل برف باری خفیف جریان دارد و تردد وسایط مسافربری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ - ۱۳:۲۰
Background image

شماری از شاهراه ها و سرک های کشوراز وجود مواد رسوبی پاک کاری گردید

به اساس رهنمایی محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه پرسونل ولایتی وزارت فواید عامه آماده گی کامل دارند تا شاهراه ها و سرک هارا از وجود مواد رسوبي پاک کاری نمايند.
پنج. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۲ - ۹:۴۶
Background image

رئیس جدید ریاست نظارت و ارزیابی وزارت فوایدعامه معرفی گردید

به اساس پشنهاد وزارت فواید عامه و حکم شماره ۴۲۲۸ مورخ ۹/۱۰/ ۱۴۴۵ مقام محترم ریاست الوزرا‌‌ء، محترم حافظ انجنیر عبدالطیف صاحب زاده بحیث رئیس ریاست نظارت و ارزیابی وزارت فوایدعامه در بست. . .

BACK TO NEWS