بامیان: کار اعمار و ساختمان بخش پنجم سرک دوشی – بامیان جریان دارد

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۵:۳۳
بامیان: کار اعمار و ساختمان بخش پنجم سرک دوشی – بامیان جریان دارد

قسمت پنجم سرک دوشی – بامیان در ولسوالی شیبر ولایت بامیان موقعیت داشته که از قریه بابکه باغک ولسوالی شیبر آغاز و تا قریه تاقه دکان این ولسوالی امتداد دارد.

بخش پنجم سرک دوشی – بامیان ۱۹.۵ کیلومتر و ۷ متر عرض دارد که در مسیر آن ۲ پایه پل، ۱۲۰۲ متر دیوار استنادی کانکریتی، ۱۲۵۳۷ متر مکعب دیوار استنادی سنگی و ۱۴۳۰ متر جویجه های آبرو نیز اعمار و ساختمان می شود.

پروژه متذکره میان وزارت فواید عامه و یکی از شرکت های ساختمانی خصوصی قرارداد گردیده، از سوی بانک جهانی تمویل می شود و اکنون کار اعمار آن جریان دارد.

در جریان کار ساختمان این پروژه، ۱۵۰۰۰ روز کاری برای مرد ها و ۱۰۰۰ روز کاری برای خانم ایجاد گردیده است و هم‌چنان برای ۱۲۰ نفر شغل مؤقتی روزانه نیز مهیا شده است.

سرک دوشی – بامیان، بخشی از دهلیز شمال – جنوب بوده که در انتقال اموال تجارتی میان ولایات شمالی، کشور های آسیای مرکزی و پایتخت کشور از اهمیت خاص استراتیژیک برخوردار می باشد و با تکمیل شدن کار آن، می تواند بدیل مناسب شاهراه سالنگ در زمان ساخت و ساز و مسدود بودن آن از اثر حوادث طبیعی باشد.

با تکمیل شدن کار ساختمان بخش پنجم این سرک، در حدود ۱۳۸ قریه با جمعیت ۳۳۳۴۸ نفر از مستفید می شوند و قریه‌جات بابکه باغک، خاکمتکی، بازار کهنه باغک، بازار باغک، زر زرک، کوته رئیس، حصارک و تاقه دکان باهم وصل می شوند.

11 months ago

.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۵:۹
Background image

شماری از مسیر های کشور که از اثربارنده گی و لغزش کوه موقتاً بروی ترافیک مسدود گردیده بود پاک کاری و بروی ترافیک بازگردید

سرک عمومی نورستان – کنر که از اثر بارندگی ها، سیلاب ها و لغزش کوه اخیر مسدود گردیده بود از سوی پرسونل کاری ریاست فواید عامه این ولایت پاک کاری و بروی ترافیک باز گشای شد؛ اما مسیر های. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۹:۱۸
Background image

سرپرست وزارت فواید عامه از روند محصول تولپلازای شاهراه سالنگ‌ها بازدید به عمل آورد

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه در سفر کاری خویش به شاهراه سالنگ‌ها درحالی‌که وی را شماری از روئسای این وزارت همراهی می‌نمودند، از روند جمع آوری تولپلازای سالنگ. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۱:۳۳
Background image

نورستان

از اثر بارش برف و باران در روز های گذشته و جاری شدن سیلاب ها، لغزش کوه و برف کوچ در ولایت نورستان؛ سرک کنر – نورستان و شماری از مسیرها به گونه‌ی موقت بروی ترافیک مسدود گردیده بود که. . .

BACK TO NEWS