ساخت سرک ارتباطی با کشور چین به سرعت ادامه دارد

mopw_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۲۱ - ۱۲:۲۵
ساخت سرک ارتباطی با کشور چین به سرعت ادامه دارد

ساخت سرک ارتباطی با کشور چین به سرعت ادامه دارد

۲۱ ثور، ۱۴۰۰

این سرک جغلی که ۴۹.۷ کیلومتر طول دارد از منطقه بزهای گنبد خورد پامیر بدخشان شروع تا انتهای ولسوالی واخان ولایت بدخشان امتداد دارد که تقریباً به مرز چین می رسد، کار اعمار این سرک ۱۵ فیصد پیشرفت دارد.

این سرک نظر به پلان آینده دولت افغانستان بخشی از کوریدور (دهلیز) واخان را تشکیل می دهد که به واسطه آن افغانستان را چند گام دیگر به اتصال منطقه ای و سیاست اقتصاد محور نزدیک می کند.

واخان یک منطقه کوهستانی در بدخشان است که قبلاً به وسایل نقلیه دسترسی نداشت، اما در حال حاضر وزارت فواید عامه اعماراین سرک جغلی روی دست گرفته است تا در آینده به شکل اساسی اسفالت و یک راه ترانزیت با کشور چین باشد.

این سرک جغلی افغانستان و چین را با هم وصل می کند، توسط وزارت فواید عامه با هزینه بیشتر از ۳۶۹ میلیون افغانی با ۲۲ شورای محلی منعقد شده است که از بودجه ملی افغانستان تمویل می شود.

ولسوالی واخان در ارتفاعات بدخشان واقع شده است، شرایط آب و هوایی با سایر مناطق کشور متفاوت است به همین اساس در بعضی مناطق آن هوا سرد و برفی است؛ و کار با تأخیر انجام می شود اما در برخی دیگر که هوا معتدل است کار به سرعت در حال انجام است.

مسیر واخان نه تنها یک راه کوتاه میان چین و افغانستان است که از طریق آن مواد اولیه و محصولات داد و ستد می شود بلکه به گردشگران برای رسیدن به پارک ملی واخان نیز کمک می کند.

11 months ago

.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۵:۹
Background image

شماری از مسیر های کشور که از اثربارنده گی و لغزش کوه موقتاً بروی ترافیک مسدود گردیده بود پاک کاری و بروی ترافیک بازگردید

سرک عمومی نورستان – کنر که از اثر بارندگی ها، سیلاب ها و لغزش کوه اخیر مسدود گردیده بود از سوی پرسونل کاری ریاست فواید عامه این ولایت پاک کاری و بروی ترافیک باز گشای شد؛ اما مسیر های. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۹:۱۸
Background image

سرپرست وزارت فواید عامه از روند محصول تولپلازای شاهراه سالنگ‌ها بازدید به عمل آورد

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه در سفر کاری خویش به شاهراه سالنگ‌ها درحالی‌که وی را شماری از روئسای این وزارت همراهی می‌نمودند، از روند جمع آوری تولپلازای سالنگ. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۱:۳۳
Background image

نورستان

از اثر بارش برف و باران در روز های گذشته و جاری شدن سیلاب ها، لغزش کوه و برف کوچ در ولایت نورستان؛ سرک کنر – نورستان و شماری از مسیرها به گونه‌ی موقت بروی ترافیک مسدود گردیده بود که. . .

BACK TO NEWS