سرک حلقوی افغانستان: کار اعمار و ساختمان بخش اول سرک قیصار – لامان ۷۲ فیصد پیشرفت کاری دارد

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۳ - ۱۱:۱۵
سرک حلقوی افغانستان: کار اعمار و ساختمان بخش اول سرک قیصار – لامان ۷۲ فیصد پیشرفت کاری دارد

پروژه قیصار – لامان به طول مجموعی ۲۳۳ کیلومتر، تکمیل کننده سرک حلقوی افغانستان است که از ولایت بادغیس آغاز و به ولایت فاریاب ختم می گردد، دو بخش آن تحت کار قرار دارد.

بخش اول این پروژه به طول ۳۴ کیلومتر از دره لامان آغاز و در نزدیکی شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس ختم می‌شود، بخش دوم آن به طول ۴۸ کیلومتر با عبور از مرکز قلعه نو به دره بوم ولسوالی مقر ولایت بادغیس امتداد می یابد.

بخش اول این پروژه، دارای ۳۴ کیلومتر طول، ۱۰ متر عرض ۸ پایه پل، ۱۰۵ پایه پلچک و ۱۱۹۶۳ متر دیوارهای استنادی و محافظتی میباشد، به قیمت بیشتر از ۳۶ میلیون دالر با یک شرکت ساختمانی خصوصی قرار داد گردیده و از سوی بانک انکشاف آسیایی تمویل میشود و تاکنون ۷۲.۶ فیصد پیشرفت کاری دارد.

پروژه سرک حلقوی قیصار-لامان یک پروژۀ مهم ترانزیتی و بخشی از سرک حلقوی افغانستان است که ولایات شمالی را به غرب و جنوب غرب کشور وصل میسازد و ۱۵۱ کیلومتر آن در مراحل تخنیکی و تدارکاتی قرار دارد.

تکمیل این پروژه برای افغانستان اهمیت بی پیشینهی تجارتی و اقتصادی دارد که نه تنها ولایات افغانستان را با هم دیگر وصل می کند بلکه مسیر مناسب اتصال منطقوی کشور نیز بحساب میآید.

1 year 2 months ago

.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۲۰ - ۱۱:۳۶
Background image

استيشن نايب آباد مسیر خط آهن حيرتان- مزار شریف به بهره برداری سپرده شد

استيشن (پورټ چهارم) نايب آباد مسیر خط آهن حيرتان - مزار شريف، با حضور داشت مقامات امارت اسلامی افغانستان و مقامات خط آهن کشور ازبیکستان، فعال و به بهره برداری سپرده شد. 
در مراسم افتتاح. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۱۴ - ۸:۵۳
Background image

سرپرست وزارت فواید عامه از جریان کار شاهراه کابل-کندهار باز‌دید نمود

الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه در سفر کاری خویش به ولایت کندهار از جریان کار بخش های مختلف شاهراه کابل-کندهار باز‌دیدنمود. 
همچنان سرپرست وزارت فواید عامه در امتداد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۱۰ - ۱۱:۴۱
Background image

معین خط آهن وزارت فواید عامه با رئيس خط آهن ترکمنستان دیدار نمود

محترم ملا بخت‌ الرحمن شرافت معین خط آهن وزارت فواید عامه با محترم آزاد آتامرادوف رئيس اداره خط آهن کشور ترکمنستان و هيئت همراه ایشان در کابل دیدار نمود.
این نشست که به مدت دو روز ادامه. . .

BACK TO NEWS