در دیدار سرپرست وزارت فوایدعامه با مسؤلین شرکت های ایرانی بر گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی تاکید گردید

media_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۸ - ۹:۱۸
در دیدار سرپرست وزارت فوایدعامه با مسؤلین شرکت های ایرانی بر گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی تاکید گردید

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه در حالیکه محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سلطان محمد صافی عضو هیئت مدیره این اتاق حضور داشتند با محترم مهدی اسماعیلی؛ قایم مقام و مدیر عامل شرکت "هپکو" و محترم بابک فلج؛ قایم مقام و مدیر عامل شرکت مهندسی "جلاپردازان الوند" در دفتر کارش دیدار نمود. 
در این دیدار؛ مسؤلین شرکت های یاد شده از آمدن به افغانستان اظهار خرسندی نمودند و در مورد فعالیت ها و تولیدات شرکت های شان معلومات مفصل ارایه کردند و افزودند که شرکت "هپکو" ماشین آلات راه سازی و معدنی، ماشین آلات نفت و گاز و شرکت "جلاپردازان الوند" قطعات ریلی و قطعات ماشین آلات سنگین وزن را تولید می‎‌نمایند.
مسؤلین شرکت های ایرانی ابراز علاقمندی نمودند که در بخش پروژه های زیربنایی افغانستان (سرک و خط آهن) سهم بگیرند و حاضر هستند سرمایه گزاری نمایند.
همچنین معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در مورد برگزاری نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) صحبت نموده است و از اشتراک مسؤلین شرکت ها و تجاران ایرانی یاد آوری نمود.
در این دیدار؛ سرپرست وزارت فوایدعامه ضمن خوش آمدید به هیئت ایرانی؛ از روابط دیرینه و تاریخی ایران و افغانستان یاد آوری نموده است و بر روابط تجارتی و ترانزیتی دو کشور تاکید نمود و نقش سکتور خصوصی در رشد اقتصاد کشور ها مهم خواند .
سرپرست وزارت فوایدعامه افزود که الحمدالله اکنون در افغانستان امنیت تامین است، زمینه سرمایه گزاری مهیا می‌باشد و ما از کسانیکه که در این شرایط به افغانستان کمک و همکاری می کند و میخواهند سرمایه گزاری نمایند، استقبال می نمائیم.
در این دیدار جانبین بر همکاری دوامدار میان افغانستان و ایران، ادامه نشست ها، گسترش روابط تجارتی، ترانزیتی و اقتصادی تاکید نمودند.
 

1 year 4 months ago

.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۷/۲۱ - ۱۵:۱۸
Background image

سرپرست وزارت فوایدعامه از جریان کار سه بخش شاهراه سالنگ ها بازدیدبه عمل آورد

محترم الحاج ملا محمدعیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه از جریان کار سه بخش شاهراه سالنگ‌ها (سالنگ جنوبی، سالنگ شمالی و بخش خنجان – دوشی) از نزدیک بازدید نمود.

در این سفر سرپرست وزارت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۸ - ۹:۱۸
Background image

در دیدار سرپرست وزارت فوایدعامه با مسؤلین شرکت های ایرانی بر گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی تاکید گردید

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه در حالیکه محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سلطان محمد صافی عضو هیئت مدیره این اتاق حضور داشتند. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۲ - ۱۰:۳۳
Background image

کار اعمار و بازسازی سرک عمومی کنر –نورستان به ارزش بیشتر از ۶۰۰ میلیون افغانی آغاز گردید.

محترم الحاج معاون ملا عبدالجبار معین حفظ ومراقبت سرکهای وزارت فوایدعامه، در سفری که به ولایت نورستان داشتند با حضور داشت محترم قاری ذین العابدین عابد والی ولایت نورستان، محترم مولوی. . .

BACK TO NEWS