کار اعمار اساسی لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

media_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۱ - ۸:۵۷
کار اعمار اساسی لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

کار اعمار اساسی لین دوم شاهراه کابل - غزنی از سوی وزارت فواید عامه با حضور داشت معاون اقتصادی ریاست الوزراء ا.ا.ا سرپرست وزارت فواید عامه، رئيس عمومی اداره امور، والیان ولایات کابل و میدان وردک و شماری از مسؤلین وزارت فواید عامه در طی مراسم با شکوه اغاز گردید. 
در آغاز این مراسم محترم ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت: شاهراه کابل-کندهار یکی از پروژه های مهم در بخش بازسازی و ثبات اقتصادی کشور به شمار میرود که افغانستان را از طریق ولایات جنوبی کشور به کشور های همسایه (ایران و پاکستان در بخش های ترانسپورتی، تجارتی و ترانزیتی وصل می‌نماید. 
وی افزود: که شاهراه متذکره در پی مشکلات چندین دهه اخیر تخریب شده و مردم را با مشکلات زیادی ترانسپورتی روبرو ساخته بود، انشاءالله با اعمار و باسازی این شاهراه سهولت های لازم ترانسپورتی و تجارتی برای مردم و تجاران در داخل و خارج کشور فراهم خواهد شد. 
سپس محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه معلومات همه جانبه را در مورد این پروژه ارائه نموده و چنین گفت: اعمار لین دوم شاهراه کابل-غزنی در دو بخش از سوی وزارت فواید عامه آغاز گردیده که بخش اول آن به طول ۲۴.۵ کیلومتر از ساحه کمپنی ولایت کابل الی مرکز ولایت میدان وردک و بخش دوم آن به طول ۲۴.۳ کیلومتر از مرکز ولایت میدان وردک الی ساحه دشت توپ ولسوالی سید‌آباد امتداد دارد. 
وی افزود: این سرک ۹ متر عرض دارد و در امتداد آن کار اعمار ۶ پایه پل بزرگ و ۱۵۵ پایه پلچک شامل می باشد که به ارزش تخمینی سه میلیارد افغانی در سه سال تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد. 
همچنان سرپرست وزارت فواید عامه گفت: که لین دوم شاهراه کابل-غزنی مجموعاً ۱۱۱ کیلومتر طول دارد، که  کار اعمار ۹ پایه پل بزرگ و ۵۹۴ پایه پلچک نیز در آن شامل می باشد. 
وی افزود: که از جمله ۱۱۱ کیلومتر این شاهراه کار اعمار ساختمانی ۴۹ کیلومتر سرک امروز آغاز گردید و در مورد قرارداد اعمار ۶۲ کیلومتر متباقی آن با شرکت های ساختمانی ګفتګو جریان دارد.
سرپرست وزارت فواید عامه از شرکت های قراردادی خواست تا کار این پروژه را به کیفیت خوب، سریع و در وقت معین به اتمام برسانند.
در این نشست والی ولایت کابل در جریان سخنان خویش گفت: رهبری ا.ا.ا بعد از حاکمیت کامل همچنین پروژه های بزرگ را  در کشور عملی نموده است و از رهبری وزارت فواید عامه قدردانی نموده که در بخش آبادی کشور بطور کامل سهیم شده اند.
در اخیر مولوی بختیار معاذ والی ولایت میدان وردگ طی سخنان خویش گفت: طوریکه مسؤولین ا.ا.ا  درمورد بازسازی و پیشرفت کشور تعهد نموده بود؛ انشاالله در حال عملی شدن است. و به تکمیل کار این شاهراه مشکلات ترانسپورتی مردم حل و سهولت های بیشتر در رفت و آمد مردم به ولایات جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق فراهم خواهد شد. 
مسئولین شرکت های قراردادی شاهراه کابل – غزنی ابراز خرسندی نموده که در قسمت ابادی کشور سهیم اند و به مسؤولین اطمینان داده که کار اعمار این شاهراه را به کیفیت خوب، مطابق معیار های جهانی و در وقت معین تکمیل می نمايند.
قابل یاد آوریست؛ که هزینه مالی این پروژه به اساس حکم عالیقدر امیرالمؤمنین شيخ الحديث مولوي هبت الله اخندزاده (حفظه الله) رهبر ا.ا.ا از طریق محصول تولپلازا (حق العبور) تامین می شود.
وزارت فواید عامه تلاش می ورزد با اعمار و بازسای شاهراها و سرک های کشور سهولت های بیشتر ترانسپورتی را برای هموطنان عزیز مهیا می سازد.

1 year 3 months ago

.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۲ - ۹:۲۵
Background image

خط آهن و سایر پروژه های بزرگ انکشافی با حضورداشت رئیس الوزراء امارت اسلامی و رهبر ملی ترکمنستان افتتاح شد

در حضورداشت محترم الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان و محترم قربان قلی بردی محمدوف رهبر ملی ترکمنستان قبل از ظهر  امروز آغاز کار تاپی و سایر پروژه های انکشافی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۲ - ۸:۲۹
Background image

کار توسعه بندر تورغندی و خط آهن تورغندی - صنوبر به ارزش ۴۰ میلیون دالر امریکایی آغاز گردید

درمراسم افتتاح پروژه های اقتصادی مشترک افغانستان و ترکمنستان رئيس الوزراء ا.ا.ا محترم ملا محمد حسن اخند به کشورترکمنستان سفرنمود، همزمان کار عملی توسعه بندر تورغندی و اعمار خط آهن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۱ - ۸:۵۷
Background image

کار اعمار اساسی لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

کار اعمار اساسی لین دوم شاهراه کابل - غزنی از سوی وزارت فواید عامه با حضور داشت معاون اقتصادی ریاست الوزراء ا.ا.ا سرپرست وزارت فواید عامه، رئيس عمومی اداره امور، والیان ولایات کابل و. . .

BACK TO NEWS