ترمیم 30 کیلومتر شاهراه سالنگ به ارزش بیشتر از 53 میلیون افغانی از سوی امارت اسلامی افغانستان آغاز گردید

ashraf_admin
شنبه ۱۴۰۰/۷/۳ - ۲۳:۱۴
ترمیم 30 کیلومتر شاهراه سالنگ به ارزش بیشتر از 53 میلیون افغانی از سوی امارت اسلامی افغانستان آغاز گردید

ترمیم 30 کیلومتر شاهراه سالنگ در سفر رسمی محترم مولوی بخت الرحمن شرافت معین مالی مالی و اداری وزارت فوایدعامه به ولایت پروان، در حالیکه وی را یک تیم تخنیکی و معاون مقام ولایت پروان همراهی می کردند آغاز گردید.

در مراسم آغاز کار این پروژه، مولوی صاحب بخت الرحمن شرافت گفت: رهبری وزارت فوایدعامه در اولین روز های کاری بعد از نشست های تخنیکی، بررسی همه جانبه و شناسایی نقاط آسیب پذیر تصمیم گرفت که با توجه به مُهم این دهلیز اقتصادی و حل مشکلات ترانسپورتی مردم، در این فصل سال قسمت های تخریب شده‌ی این شاهراه را عاجل ترمیم نمایند.

 معین مالی و اداری وزارت فوایدعامه افزود: ترمیم 30 کیلومتر این شاهراه به دو بخش تقسیم شده است که بخش اول آن به طول 15 کیلومتر در سالنگ جنوبی به ارزش 26,700,000  افغانی با شرکت ساختمانی و انجنیری میرودان و بخش دوم آن به طول 15 کیلومتر در سالنگ شمالی به ارزش26,700,000  افغانی با شرکت ساختمانی نوی سپین غر لمتد قرارداد گردیده و قرار است تا یک ماه آینده تکمیل شوند.

وی افزود: کار ترمیم داخل تونل سالنگ در مراحل تخنیکی قرار دارد و بزوی کار عملی آن آغاز می شود و  کار ترمیم 12 کیلومتر این شاهراه از منطقه اولنگ به طرف جبل السراج توسط تیم ریاست حفظ و مراقبت سالنگها انجام می شود.

در ادامه، مولوی دوست محمد حقانی معاون مقام ولایت پروان، بزرگان قومی و تیم های تخنیکی بالنوبه صحبت نمودند و بخاطر عملی سازی این پروژه و پروژه های عام المنفعه وعده همکاری کردند.

رهبری وزارت فوایدعامه و امارت اسلامی افغانستان بخاطر حل مشکلات مردم، تطبیق پروژه های جدید، آغاز کار پروژه های انکشافی که کار شان باقی مانده است تلاش می نمایند.

دفتر مطبوعاتی وزارت فوایدعامه

 

10 months 4 weeks ago

.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۱:۳۳
Background image

نورستان

از اثر بارش برف و باران در روز های گذشته و جاری شدن سیلاب ها، لغزش کوه و برف کوچ در ولایت نورستان؛ سرک کنر – نورستان و شماری از مسیرها به گونه‌ی موقت بروی ترافیک مسدود گردیده بود که. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۸:۳۴
Background image

وضعیت عمومی شاهراه و سرک‌های کشور

شاهراه سالنگ‌ها؛ امروز در سالنگ ها هوا ابری است، در سالنگ جنوبی احتمال بارش باران و در سالنگ شمالی احتمال بارش برف می برود و ساحه تونل برف باری خفیف جریان دارد و تردد وسایط مسافربری. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ - ۱۳:۲۰
Background image

شماری از شاهراه ها و سرک های کشوراز وجود مواد رسوبی پاک کاری گردید

به اساس رهنمایی محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه پرسونل ولایتی وزارت فواید عامه آماده گی کامل دارند تا شاهراه ها و سرک هارا از وجود مواد رسوبي پاک کاری نمايند.
پنج. . .

BACK TO NEWS